tisdag 26 augusti 2008

Tecknar så smått

Nu hördes det något i hallen. Säkert någon familjemedlem som har kommit hem och börjat raljera. Jag har läxor, men jag känner inte för att göra dem nu. Det får bli senare. Där har vi ett litet minus, att de har samma lektion varannan dag och därför ger små uppgifter i läxa varje gång. Jag vet inte riktigt vad jag skall tycka om det. Frågan är också om jag skall byta ut någon av mina klasser mot bild, som jag tydligen inte fick på schemat, eller bara gå med i skolans lokala konstklubb som aktivitet efter skolan. Eftersom bildspråket är internationellt och engelska inte är ett lika bra språk för sångtexter har det blivit mycket mer ritande, på en lite hlgre nivå än de tidigare halvslarviga arken. Jag har fortfarande prolbem med att använda färg, dock. Det känns inte riktigt som att det är värt det. Blyertsteckningar blir så mycket mer uttrycksfulla om man inte kladdar på färgerna från början, vilket bara är att glömma.

I helgen kommer jag vara borta. Kanske följer datorn med, kanske inte. Om det inte skrivs något under helgen är det i alla fall anledningen.

1 kommentar:

Andrik sa...

Konstklubb i skolan låter kul