söndag 17 augusti 2008

En dos av vad man inte vill veta

Jag är ledsen att informera mina lite mer skadeglada bekanta, men det är en nyhet som kan visa sig vara en besvikelse för er. Jag gick i kyrkan för första gången idag, men jag behövde inte delta i ceremonin på något sätt. Jag behövde inte ens resa mig på vissa obligatoriska tillfällen. Bara sitta och titta. Det är alltså mer religiös indoktrinering på våra skolavslutningar i Vittra. Det påpekades också flera gånger att jag inte kan tvingas att gå dit, men vi kom överrens om att jag kan vara med lite då och då och titta på. Och mer än så blir det nog inte, för ceremonin var ju förbannat tråkig. Jag hade sovit sex timmar den natten dessutom.

En annan nyhet är att jag börjar skolan imorgon, och att jag har fått mitt schema. Så, mina damer och herrar, Filips schema:

Varannan dag (Med start måndag):
Engelska
Körsång
Anatomi
American Government (nästa termin ekonomi)

Varannan dag (med start tisdag):
Amerikansk historia efter andra världskriget
Någon sort gymgrej som jag inte helt har fattat vad det är än
Spanska
Statistik och data

Om det råder förvirring angående mina ämnen, gnäll bland kommentarerna.

4 kommentarer:

gabbs sa...

spanska? är det nybörjarspanska? haha, stackars dej om inte:P

Filip, av alla kurser du kunde välja, varför just gympa? Liksom av allt du kan välja...är väl inte riktigt gympa din grej? Och anatomi...du gillar väl inte NO, eller har ja fått allt det där om bakfoten?

American government verkar som en cool kurs. Typ den enda sam-kursen bortsett från historian som jag också misstänker kan vara väldigt intressant. Om den inte är som den verkade vara i kanada. Korvstoppning av fakta och noll analys. Men de tror ja inte... ja har kommit till den punkten där jag börjar tvivla på mina egna fördomar vilket för övrigt gör mej väldigt förvirrad.

Du måste berätta vad för typ av sånger ni får sjunga i kören!

Anyways, ha de gött, åk till KFC, skaffa telefonummer, försvara dina skolämnen mot mina angrepp med en motkommentar och lycka till i skolan!

Filip Lindkvist sa...

Jag tror det är mer gym än gympa, och jag vill gärna hålla motionen igång. Det är sporter som jag hatar. Anatomi var något av en överraskning, men än så länge verkar den kursen riktigt kul. Och läraren verkar också bättre än vissa lärare i de roligare ämnena. American government har jag bara under höstterminen, och det kommer nog kretsa mest runt valet.

Ida sa...

Spanska?!?! que?

Filip Lindkvist sa...

Så, sant, så sant. Franska passade inte in i schemat, så det blev spanska.