onsdag 20 augusti 2008

Det är säkert Pontén som hemsöker mig

Först och främst: Ja, jag har nu ätit på KFC och förskräckt min värdfamilj med dels mängden kyckling jag kunde få i mig, dels hur noga jag gnagde rent benen. Gott gott.

Jag misstänker mer och mer för var dag att skolpersonalen är mer avslappnad än de ger sken av till en början. Det som fick mig att börja misstänka det var när en engelskalärare (inte min) förberedde sig för sin lektion om brittisk musik genom att spela några låtar som skulle ingå i lektionen. Där kunde man bland annat höra Pink Floyds Another Brick in the Wall, Part II. Inte så överdrivet rebellisk kanske, men ganska otippad på det stället.

Har börjat teckna på allvar igen, och hör och häpna: Jag skissar skelett först! Frivilligt! Gossen har mognat, tji fick ni! Annars bränns det film. Jag tänkte att det var dags att visa min världfar att det finns högkulturell film i världen utanför Bond. Han är definitivt inte redo för vare sig Amelie eller Tillsammans, så jag tänkte börja med lite engelsktalande, men fortfarande välgjorda mästerverk. Om ni gissade A Clockwork Orange och The Big Lebowski gissade ni helt rätt. Om gissade att det går med vindens hastighet att bränna eländet gissade ni fel. Satan i gatan är det enda jag kan säga för att uttrycka min sorg över datorns osportsligt slöa attityd. Inte ens Siddharta Gautama hade haft det tålamodet som verkar krävas innan filmjäveln äntligen finns på DVD med en välgjord meny. Men man skall inte klaga, det är emokidsens uppgift.

Inga kommentarer: