söndag 24 augusti 2008

Det talas om bilar

Gårdagens stora underhållning var definitivt när Wimoke skulle testa svensk vodka, en flaska som Tarry och Melinda hade fått av sin tidigare svenska utbytesstudent. Det var inte speciellt mycket, men det gjordes en del roliga miner, speciellt när han fick veta att det var 40% alkohol, vilket i princip var bensin enligt honom. Kan tilläggas att det är samma alkoholhalt på den skånska snapsen som familjen drar i sig till maten under julen. Man får väl helt enkelt acceptera att man har fostrats i en alkoholistkultur. Om 40% i praktiken är bensin, vad är då den mytomspunna 80%-flaskan från Estland? Just det ja, den är i praktiken salt. HAHAHA!!!

Okej, nog med smala skämt som bara ett fåtal personer fattar. Gårdagen hade vissa nedförsbackar också. Den nedförsbacken var när Tarry drog med oss på en s.k. ”car show”. Aha, tänkte jag i min enfald, vi skulle alltså åka till någon sorts arena och kolla på bilar som gör konster tillsammans med ett gäng rednecks som skriker ”Yee-haw!” Det lät inte så jättekul ur rent underhållningsperspektiv, men när det handlar om att utforska andra kulturers bisarra särdarg kunde det ju bli en riktig höjdare. Melinda och Wimoke såg dock direkt illamående ut vid tanken på att åka, och jag skulle förstå varför. Det var nämligen ingen arena med bilar som krockar. Nejdå, det var en grusplan där gamla bilgubbar visade upp sina lika gamla bilar och gav varandra ryggdunkningar för att de var så veteraniga.

Detta ackompanjerades givetvis med musik, och inte vilken musik som helst. Nej, en satans hits of the sixties-röra som till och med hade fått personalen på Vinyl 107 att tröttna efter första låten! Kom ihåg att 60-talslåtar knappast var Lennon, grabbarna i Beatles och deras hippiepolare i det här landet. Nej, det var målbrottsoffer med brylkräm och Cadillacs. Efteråt gick vi och åt, jag testade min första Sundae. Den såg inte lika god ut i verkligheten som i South Park, men god var den. Sedan drog vi hemåt. Näst-nästa helg skall vi till en annan car show i North Carolina, men det är i en stad som är ungefär lika stor som Stockholm, alltså kommer vi tre kunna smita ifrån bilarna utan problem. Tarry lovar att han inte kommer känna sig ensam, han har ju alla bilar och snygga tjejer att titta på.

Vad mer har hänt? Tarry har testat djungelvrål och gjort en rolig min, Obama har valt en vicepresidentkandidat som inte är Hillary Clinton och en storm är på väg över sydöstra USA. Regn utlovas. Jippie.

2 kommentarer:

Ida sa...

Höhö ;) det var måttligt roligt.
nyheter hemmifrån: Jag har varit ARRG!!
men nu är det lugnt.
massa läxor och sånt..

Filip Lindkvist sa...

Jag tyckte det var skitroligt när jag skrev det...