tisdag 5 augusti 2008

Det sista

Imorgon börjar packningen, och eftersom det är jobbigt att packa upp och ner så blir det här troligtvis det sista jag skriver på bloggen den här veckan, och i det här landet. På ett långt tag i alla fall...

Men imorgon kväll tackas jag av, och det blir skoj. Faktiskt har jag inget cyniskt att skriva om det, jag förväntar mig enbart trevligheter. Så vad kan man raljera om istället? Nästa vecka har jag troligtvis en hel del att raljera om, allt från temperaturen till mina försök att under 8,5 h undvika den äckliga flygplansmat som brukar serveras. Ja, man kan ju inte hälla i sig vilket gift som helst, som Sokrates sade. Ha ha ha, där fick jag in en liten referensvits. Så lustigt.

Nej, men ärligt talat, nästa gång det skrivs något här kommer jag troligtvis vara en helt ny människa. Helt amerikaniserad. Jag kommer klä mig i för stora kläder eftersom jag inte längre har en kroppshydda som man kan stoltsera med, lyssna på hiphop, bli chockad om det sätter sig en neger på min sida av bussen och väga uppskattningsvis 120 kg. Alltså kommer mina inlägg färgas av det. En ny, munter sida av mig själv som skulle sammanfatta Animal Farm OCH 1984 med orden "What eva'". Mmm... Vi längtar alla till den dagen. Troligtvis blir det så fort som möjligt nästa vecka. Ha det så bra tills dess, håll ögonen öppna och önska mig lycka till!

Inga kommentarer: