lördag 30 augusti 2008

Clowner... brrr...




I morse zappades det på Tv:n. Jag och Wimoke blev mycket glada över att se att Harry Potter och Fenixorden gick på TV, men det var bara slutet så den glädjen blev kort, till Melindas skadeglädje. Hon började därefter titta på Spin City, trots att jag förklarade gång på gång hur tråkig den serien är. Visst är det okej att göra tråkiga program, de kan ju vara bra på andra sätt, men om den lanseras som en komedi och saknar humor är det en aning misslyckat. Slutligen hamnade vi på en McDonald's-reklam som skrämde livet ur mig. Den stora skillnaden mellan McDonald's-reklam i USA och Sverige är att i USA har de med den där hiskeliga clownen. Han satt vid ett bord med en massa barn och skrattade, jag satt mest och undrade när antastandet och styckmördandet skulle börja. När skall McDonald's inse att clowner inte är roliga utan EXTREMT LÄSKIGA? Anledningen till att clowner har blivit skräckfigurer beror nog främst på de två mest berömda clownerna jämte Ronald och Krusty, nämligen John Wayne Gacy och clownen från Stephen Kings "It". Båda superonda seriemördare, porträtterade i det här inlägget. Om den skalliga påhittade clownen (It) verkar bekant så kan det nämnas att samma skådespelare spelar transvestiten i The Rocky Horror Picture Show. Jag gillade den filmen. I vilket fall som helst, McDonald's reklamfilmer med en skrattade Ronald och hans barnoffer är sjukt läskiga och borde upphöra omedelbart!

P.S. Detta gäller inte ledsna clowner. De är fortfarande extremt roliga.

Inga kommentarer: