måndag 24 november 2008

Skydda Slussen och konst av undertecknad

Läste att det kommer vara lite regleringar runt Slussen när vi välkomnar 2009, vilket skulle kunna bli bekymmersamt då den stationen är nackabornas väg in till stan, men med tanke på situationen där förra året kan man förstås förstå att stadsdelsnämnden är lite nojig. Att behöva skicka ut ridande polisen någonstans utanför Kanada signalerar automatiskt att nu är det trubbel på gång. Men det var roligt att se på dock. I alla fall, nu skulle tydligen Slussen vara helt polisbevakad och alla väskor skall genomsökas efter raketer så att ingen får för sig att försöka testa takets hållbarhet igen. Nu har jag förstås inte för vana att själv stå för raketerna under nyår, andras raketer är gratis och innebär mindre jobb, men jag tycker fortfarande inte om tanken på poliskontroller. Man kanske kan åka så långt som till Henriksdal eller Londonviadukten och stiga av där? En liten promenix i vintervädret har ingen dött av, förutom pappan i The Shining förstås. Annars har jag under min sista skoldag i skolan också avslutat det drömprojekt som jag har haft under hösten. Med min konstlärares hjälp har jag lyckats teckna ett collage bestående av bilder från tio olika kultfilmer. Lite symboliskt att det blev färdigt just idag. När jag kommer hem kommer jag ha med mig några stycken verk så ni får se hur avbildandet har utvecklats under hösten.

Inga kommentarer: