onsdag 12 november 2008

Jag rekommenderar starkt att ni LÄSER DET HÄR

Okej, nu är det som sådant – Detta inlägg kommer inte vara någon skrattfest. Däremot kan det vara av intresse för läsarna, då det handlar om något så relevant som min hemkomst. Jag pratade med Melinda idag. Det var svårare än jag trodde att det skulle vara, vi har precis pratat om det i tjugo minuter. Tidigare än jag hade planerat, ja, men det berodde delvis på att hon tog upp den dåliga kemin mellan oss och jag kände att okej, det är dags.

Så nu gäller följande (jag går igenom det mer detaljerat när jag pratar med er personligen): Tisdag kväll om två veckor börjar Thanksgiving-helgen. Då skall jag ha bestämt mig helt. Säger jag då vad jag sade nu, att jag vill åka hem, så skickas jag hem redan samma helg. Slutet av november, med andra ord. Eller så bestämmer jag att jag vill fortsätta försöka. Då är jag kvar tills julavslutningen, den 19 december, och om jag vill åka hem då kommer jag hem i början av januari. Vill jag stanna då så stannar jag. Men det kan jag säga redan nu – jag stannar inte i januari. Jag kommer ”bestämma mig” för att åka hem i november. Fördelarna med att åka hem i januari är att jag inte kommer betraktas officiellt som en misslyckad utbytesstudent, och jag får ett betygpapper från skolan som jag kan glassa med i framtiden (riktigt bra betyg för övrigt). Dessutom kan jag ta farväl av vännerna och lärarna ordentligt. Men jag vill inte missa julen. Så det lilla dilemmat gäller nu. Runt den 25-26 november, när ni nu kollar bloggen igen, kommer ni få veta helt säkert. Samma helg, om lite mer än två veckor alltså, kommer vi då ses igen förutsatt att jag väljer det alternativet. Om jag inte skriver något under den perioden kan ni vara rätt säkra på att jag är på väg hem. Om jag bestämmer mig för att stanna ses vi efter nyår, men nu lutar det åt det första alternativet.

Jag saknar er allihopa! Den här gången väntar jag mig kommentarer, men det tror jag också att jag får.

Mamma, pappa, det här kom vi fram till efter att jag skickade de två mailen till er tidigare idag. Sms:a så bestämmer vi en tid att höras på telefon så snart som möjligt.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Naw, vill du inte missa julen? Det var väl lite sentimentalt. Men ah. Du vet att jag vill att du kommer hem! :)

Filip Lindkvist sa...

Ja, visst är jag sentimental av mig? Förra året kändes julen betydelselös, nu har den kommit tillbaka på intresselistan. Jag vill ha en riktig nordisk jul av halm och trä istället för plast, med människor som jag verkligen bryr mig om.

Ida sa...

Filip :) Jag är glad att du kommer hem i November och inte Januari, jag kan knappt bärga mig. Hihi

peggy sa...

Hej hej!!
När du kommer hem förväntar jag mej ett långt och härligt telefonsamtal, oavsett NÄR du kommer! Bara så du vet!!! <3

Filip Lindkvist sa...

Hm... får skrivas upp på listan. Du kommer få veta exakt när jag kommer hem, så du kan ringa någon timme senare om jag inte kommer ihåg.