lördag 31 januari 2009

Serier och till sist en smart idé i fetstil

http://www.explosm.net/comics/1540/

Ja, som länken visar finns det serier som fortfarande håller, även om det ibland är lite glest mellan C&H-skämt som är roliga och någorlunda innovativa. De når inte upp till Martin Perscheids geni dock. I alla fall, trots att tanken var att jag skulle ladda hem Oscar-relaterad filmer som jag ännu inte har sett kollade jag istället på The Dark Knight igen. Och den är ju trevlig, det är alltid trevligt när någon tar en så muppig genre som superhjälteserierna och försöker göra något seriöst och filosofiskt av dem. Konstigt att den inte tog hem fler nomineringar, trots att den faktiskt är något bättre än Benjamin Button, men, ja, vi får se hur de andra toppnomineringarna ser ut. I alla fall tänkte jag kommentera hur en så värdelös genre som superhjälteserierna kunde överleva och frodas, och därmed anknyta till såväl kommentarerna högst upp som det om The Dark Knight.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/7/77/Batbed.png

Liksom, okej att folk läste eländet på 50-talet, när de bara utsattes för störst, starkast och bäst-idealet i USA, men de gör ju det fortfarande. Ironin är förstås att de största, bästa och starkaste inte läser supperhjälteserier (de vackraste kan väl oftast inte läsa) utan tidningarnas främsta publik är tjocka töntar som läser serierna för att de innerst inne drömmer om en egen svagas beskyddare, alt. att bli superhjältar själva och hämnas på mobbarna. Och det var färmst det som fick mig att tänka på att det skulle behövas en serie om en supermobbare, iklädd dräkt och hela kitet. Tiden kanske är mogen, trots allt. Den hamnar på min lista över idéer att göra i framtiden, tillsammans med manga-serier STD Masturaa, Disneyparodin som handlar om knark och sex samt en auktionsfirma där apatiska väljare kan auktionera ut sina röster till högst bjudande. Håll med om att den sista idén var bra, trots att den är olaglig. Skulle man kunna tjäna en rejäl slant på.

1 kommentar:

Anonym sa...

Haha, du är ju ett geni bland idioter! :D Jag måste säga att det är så jag känner mig här!

Fortsätt dock att komma på smarta idéer som du sen kan känna en jävla massa pengar på.

Du kommer väl för fan till skåne i sommar hoppas jag? För det ska fan festas hårt då! :D

Enchiladas!